Nog maar 9 dagen.. - Reisverslag uit Elburg, Nederland van Lisa Gardebroek - WaarBenJij.nu Nog maar 9 dagen.. - Reisverslag uit Elburg, Nederland van Lisa Gardebroek - WaarBenJij.nu

Nog maar 9 dagen..

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Februari 2014 | Nederland, Elburg

Zo. Volgens mij zijn de meeste voorbereidingen, voor het grote avontuur dat op ons staat te wachten, getroffen! Ik vraag me af hoeveel formulieren ik in totaal heb ingevuld. (Het heeft er in ieder geval toe geleid dat ik mijn burgerservice nummer nu uit mijn hoofd ken.) Naast het invullen van formulieren heb ik de nodige vaccinaties gehaald, tickets geboekt, bezoekje aan de ambassade van Kenia gebracht voor het visum, etc.
O, en ik heb Skype geïnstalleerd op de Ipad van opa en oma!

Voor als je het nog niet weet, Jolanda en ik stappen over 9 dagen in het vliegtuig voor een stage van 4 maanden in Kenia. We gaan naar het plaatsje Nyabondo, vlakbij Kisumu, dat in West-Kenia ligt. We gaan hier stage lopen in het st. Joseph’s Hospital en waarschijnlijk zullen we ook regelmatig te vinden zijn in het kindercentrum dat hier vlakbij is.

Ik ben erg benieuwd naar wat ons komende maanden te wachten staat, maar bovenal kijk er enorm naar uit. Ik zal jullie op de hoogte houden door (ik denk) elke week een blog te schrijven. Ik heb nog geen idee wanneer we internet hebben en hoe de kwaliteit hiervan zal zijn. Gelukkig ben ik hier in Nederland totaal niet afhankelijk van internet, dus dat gaat voor mij absoluut geen probleem worden ;-).

Volgens mij kun je jezelf toevoegen aan de maillijst als je behoefte hebt om mijn blogs te ontvangen :P Ze zullen ook op Facebook komen!

Tot snel!

  • 08 Februari 2014 - 18:57

    Anne:

    Hé Lisa!

    Wow, dat schiet al op zeg! Het aftellen is begonnen! Hoewel jouw ervaring ongetwijfeld weer heel anders wordt dan die van mij, kan ik me toch ergens wel een beetje voorstellen wat je te wachten staat. Ik weet in ieder geval hoe het is om naar Afrika te gaan en alles en iedereen in Nederland achter te laten. Mocht je het in het begin moeilijk hebben (wat ik natuurlijk niet hoop voor je), dan wil ik nu alvast even zeggen: het wordt beter! Ik ben het levende bewijs :p Ik wens je heel veel succes met de laatste voorbereidingen en het afscheid nemen en alvast een goede reis! Ik weet zeker dat je een onvergetelijke ervaring gaat hebben :) Ik ga je blogs volgen! Grappig dat we straks op hetzelfde continent zitten. Ben benieuwd of ik nog dingen uit je verhalen ga herkennen. Vast wel, het is tenslotte allebei Afrika!:p

    Liefs Anne

  • 09 Februari 2014 - 11:01

    Heidi Berghorst:

    He Lisa,
    Wat geweldig van jou! Wat gaaf om zo'n ervaring op te doen!
    Ik weet uit ervaring na 15 dagen in Ganbua, dat zoiets je leven verandert!
    Positief dan! Je denkt in Nederland bij alles na. Maar vooral de dankbaarheid dat jij zo gezegend bent...
    Meid, ik wens jou en dat andere meisje...EEN GEWELDIGE EN MOOIE TIJD!
    Liefs Heidi Berghorst

    PS... ik ga jullie volgen op facebook!


  • 18 Februari 2014 - 10:41

    Mama:

    Lieve Lisa, Fijn dat je veilig geland bent, we hopen heel snel meer van je te horen! Ben super trots op je en hou van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 981
Totaal aantal bezoekers 19041

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 13 Juni 2014

Stage Kenia

Landen bezocht: